VIND

Vil du vinde

1 års forbrug af

Active Omega-3?

(Værdi kr. 1.377)

Ja tak. Jeg vil gerne modtage nyheder, tips og tilbud via e-mail fra Vesterålens Naturprodukter ApS. Jeg kan til enhver tid tilbagekalde mit samtykke.

Vi bruger cookies samt cookies fra tredjepartner for at huske dine indstillinger, til trafikmåling og til at vise målrettede annoncer.
Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du denne brug af cookies.
Du kan læse mere om vores brug af cookies, og hvordan du sletter dem. Læs mere >

Fri fragt og retur på abonnement og ordre over 500 kr.
Hurtig levering
Sikker E-handel
Brug for hjælp:
70 23 01 10

Nu er tiden inde til at tage vitamin D

Når den mørke tid kommer, kan nogle få for lidt af det vigtige D-vitamin på grund af manglen på sollys. D-vitamin hjælper kroppen med at optage kalcium og holde knoglerne stærke.

D-vitamin dannes i huden når den udsættes for sollys. Bor du i et land med meget sol, får du sandsynligvis nok D-vitamin bare ved at være ude i solen nogle timer om ugen.

Her i Norden har vi i vinterhalvåret imidlertid svært ved at danne nok D-vitamin i huden, da solens stråler er svage. Så er det vigtigt at være obs på at få nok D-vitamin gennem andre kilder.

D-vitamin i fed fisk

Udover sollys kan vi få D-vitamin gennem D-vitaminholdig kost eller via kosttilskud. Vigtige kilder til D-vitamin i dansk kost er fed fisk, og i de typer af margarine hvor vitaminet er tilsat.

Fødevarestyrelsen anbefaler at vi spiser fisk mindst to gange om ugen som hovedret og flere gange om ugen som pålæg. I alt skal du gerne have 350 gram fisk om ugen, heraf ca. 200 gram fed fisk som laks, ørred, makrel eller sild.

Til følsomme forbrugergrupper findes mere detaljerede anbefalinger, se Fødevarestyrelsens hjemmeside.

Flere typer af fødevarer kan i dag være tilsat vitamin D. Disse bidrager derfor også til at dække behovet.

D-vitamin og omega-3 kosttilskud

Hvis du ikke spiser fed fisk, eller kun spiser en smule fed fisk, anbefaler VNP et dagligt tilskud af omega-3 fra fiskeolie.

I Danmark er de officielle anbefalinger at 10 mikrogram D-vitamin dagligt som kosttilskud anbefales til:

  • Børn 0 –2 år (D-dråber)

  • Gravide

  • Børn og voksne med mørk hud

  • Børn og voksne som bærer en tildækkende påklædning om sommeren

  • Personer som ikke kommer udendørs til daglig, eller som undgår sollys

20 mikrogram D-vitamin dagligt kombineret med 800-1000 mg calcium som kosttilskud anbefales til:

  • Personer over 70 år

  • Plejehjemsbeboere

  • Personer med øget risiko for knogleskørhed uanset alder

Active Omega-3 indeholder både D-vitamin og omega-3. Hvis du tager tre kapsler om dagen, får du 7,5 mikrogram D-vitamin udover det, du får gennem din kost. Samtidig får du de vigtige omega-3 fedtsyrer.

  • Vitamin D bidrager til at bevare normale knogler.

  • Vitamin D bidrager til at opretholde en normal muskelfunktion.

  • Omega-3 fedtsyrerne EPA og DHA bidrager til at opretholde hjertets normale funktion. Gavnlig sundhedseffekt opnås ved et dagligt indtag på 250 mg EPA og DHA.

  • Omega-3 fedtsyren DHA bidrager til at opretholde hjernens og synets normale funktion. Gavnlig sundhedseffekt opnås ved et dagligt indtag på 250 mg DHA.

PP-FRI-DNK-0249

Relateret produkt

Emner

Kontakt

Vesterålens Naturprodukter ApS
Lautrupvang 8
2750 Ballerup
CVR: 31786126

Telefon: 70 23 01 10
E-mail: kundeservice@vnp.dk


Åbent: Mandag - Fredag 08:00 - 17:00

  • Copyright 2019 | Vesterålens Naturprodukter ApS, Lautrupvang 8, 2750 Ballerup | CVR: 31786126